Recenze Arakadabra

Jo jo to CD vyšlo v květnu, ale mě se do ruky dostalo až tetka a já se rozhodla zrecenzovat. Musím  říct, že nejsem žádný odborník či tak.. Ale zkusím to.
Začla bych asi obalem.

Moc se to povedlo stejně jako celé album. Součástí "balení" je i kataloček, bloček či co to je s texty písní    a fotkou skupiny. Díky ozdobného písma jdou sice trochu méně čitelné, ale katastrofa to není.
No a ted  k samotnému CD.  Už u ukázek v únoru, že to bude bomba. Po koupi jsem si okamžitě disk dala do počítače a prbní song Hra s ohněm. Svižná písen Mirka Macha a Zdenka Kuba se vydařila a myslím i na komcertech osvědšila. Další písen Peklo z tvorby pana Jiřího Urbana. Je pomalejšího rázu, ale ploužák to fakt není a je velmi melodická, má také vnikající text. Diesel, první vlaštovka která byla před vydáním vypuštěna ven začíná pískámím. Je od dvou Honzů. Fanoušci už jistě tuší kdo v tom teda má prsty už jen podle názvu. Ano Honza toužimský a Honza Protheus Macků z Dymytry. Po již zmíněném pískání se ozve nážez kytar a bubnů. Píseň je o motorkách takže mám další důvod proč ji milovat. Hrál slunce, píseň s výraznými bubny a celkem zpěvným jednoduchým refrén. Píseň je z pera pana Kuba. Nenávidím je první balada z CD a opět se na ní podílely páni Honzové Píseň je velmi povedená  Opět se jedná o zpěvnou a melodickou píseň. No stres vytvořil zpěvák sám a je jednou z rychlých skladeb. Vyděšenej, svižná melodická a velmi zpěvná píseň Urbana a paní Plaché. Další vypuštěná a zároveň titulní píseň Arakadabra je jedna z rychlejších kytarových skladeb opět velmi povedená a jeden z důvodů proč jsem si desku musela koupit.Další z velmi povedených a pomalejších písní s zpěvným refrénem. K rychlým skladbám se řadí i Nero s melodickým refrénem. Stroj byl také vypuštěn před celkem do éteru a  je velmi dobře udělána.
Insomnia velice připomíná tvorbu Arakainů před rokem 2000 což je podle mě hodně dobře. Big bos svižná a rytmická píseň. Velký svět mi připomíná nějakou jinou Arakainí píseň, ale nemohu si vzpomenout jakou.
Kazatel je rychlá a velmi jednonuch a však velmi dobrá píseň. No a už jsme zvládly víc jak hodinu dobré hudby což znamená poslední píseň. Opět jsou její stvořitelé Toužimský a Macků. Je to další balada ovšem pomalejšího rázu. Nádherná kytarová skladba. Moje asi nejoblíbeněší píseň z alba a jedna z nejlepších balad z celého Arakainího repertoáru.

A závěrem bych chtěla říct, že se deska velmi povedla jak textově tak hudebně. Je vidět, že kluci i po 34 letech na scéně ještě mají dost co předvést  rozhodně do starého železa nepatří! Písně na živo jsou podle mě sice lepší, ale i tak koupi vřele doporučuji.